Ångerrätt

För ytterligare information, besök konsumentverkets hemsida.

1. Ångra köp
Vid köp på internet gäller lagen för distansavtal. Denna innebär att du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans eller utanför företagets affärslokal. Ångerrätten (ångerfristen) börjar dagen efter du mottagit din vara.
För att ångra ditt köp måste du infomera oss inom ångerfristen. Vi rekomenderar att du mailar/ringer eller skickar ett brev till oss med informationen given i standardblanketten nedan, det är dock valbart att använda blanketten. Du kan också använda konsumentverkets blankett. Tänk på att spara en kopia av ditt meddelande. När vi mottagit ditt meddelande kommer vi skicka en retursedel eller göra upp om tid för upphämtning av din vara beroende på dess storlek. Du kan själv skriva ut din retursedel som finns på dina sidor när du loggar in på vår hemsida. Du är skyldig att returnera varan, i dess ursprungliga skick, inom 14 dagar från att du utnyttjat din ångerrätt. När vi mottagit din vara kommer vi påbörja din återbetalning. Har du några frågor kring processen, kontakta gärna vår kundtjänst så hjälper de dig.
Vänligen observera att vi endast står för returkostnaden om Emma Madrass retursedlar/fraktsedlar används. Andra fraktalternativ än de vi tillhandahåller bekostas av kunden själv.

2. Reklamera
Om varan inte uppfyller vad den förväntas, är trasig eller av någon annan anledning inte är användbar har du rätt att reklamera varan. Du bör reklamera så fort som möjligt från att felet upptäckts. Reklamationen bör ske skriftligt samt med bilder som tydligt visar din varas defekt. När varan dokumenterats bör du skicka denna information till oss via e-post eller brev. Glöm inte att spara en egen kopia på din reklamation. Tänk på att du har fullt ansvar för varan fram tills att denna lämnas för frak.
När vi mottagit din reklamation kommer vi göra en bedömning av vara och agera utifrån denna. Om vi bedömmer att varan inte uppfyller kraven kan vi reparera varan, byta ut den mot en ny likadan vara, ge dig prisavdrag eller häva köpet. Du har tre års reklamationsrätt var av du har ett extra starkt skydd de första 6 månaderna.
Har du några frågor kring reklamation kan du vända dig till vår kundtjänst via telefon, e-post eller chatt, så hjälper de dig gärna.

3. Följder av ångrat/returnerat köp
När du utnyttjar din ångerrätt upphör Avtalet att gälla. Detta gäller både dina såväl som Emma Matratzen GmbH's rättigheter och skylldigheter enligt avtalet. Alla eventuella förmåner så som rabattkuponger och gåvor ska returneras. Du kan bli ersättningsskyldig om du inte kan återlämna tillbaka hela eller delar av de förmåner du fått eller om förmånerna återlämnas i ett oacceptabelt skick. Du kan även bli ersättningsskyldig om den returnerade produkten har försämrats på grund av användning. Detta gäller dock inte för sådan användning av produkten som vore acceptabelt i en butik (exempelvis normala prov och undersökningar). Vi genomför all återbetalning inom 30 arbetsdagar efter att du meddelat oss att du vill utnyttja din ångerrätt.

4. Återbetalning
Återbetalningen görs till det kort/PayPalkonto som användes vid köpet. Om köpet gjordes via förskottsbetalning/banköverföring eller faktura måste det finnas ett kontonummer registrerat hos oss för att vi ska kunna genomföra återbetalningen. Registrering av kontonummer sker annars under returprocessen.

5. Standardblankett
Information Du bör ange vid retur:
Ditt för- och efternamn, din adress, ditt ordernummer, vilka varor du vill returnera, det datum du köpt vara, det datum du mottagit varan, datum och din signatur (om pappersform). Det bör tydligt framgå i meddelandet att du vill genomföra en retur. Skicka meddelandet via post till Emma Matratzen GmbH, Moselstraße 27, 60329 Frankfurt am Main, Tyskland eller via e-post till vår kundservice support@emma-madrassen.se. Efter ångermeddelande har skickats, sker du retur varan/varorna senast inom 14 dagar vid hämtning vilken Emma Matratzen GmbH ordnar.

6. Tvist
Vi på Emma vill att du ska ha den bästa köpupplevelsen. Har du några frågor eller funderingar kan du vända dig till vår kundtjänst så försöker vi lösa eventuella problem.
Skulle det vara så att vi inte kan komma fram till en lösning kan du som konsument hänvisa denna tvist till Alllmänna Reklamationsnämnden (ARN).

Kontaktuppgifter till ARN:
www.arn.se
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Då vi tillämpar gränsöverstridande e-handel kan du även kontakta den europeiska konsumentförbundet (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Kontaktuppgifter
Emma Matratzen GmbH
Telefon: 08-585 655 83
Öppettider: mån-fre (kl. 8.00-18.00)
E-post: support@emma-madrass.se
Adress: Moselstraße 27,
60329 Frankfurt am Main, Tyskland

Hur avslutar jag prenumerationen?

Du kan avsluta prenumerationen när som helst genom att klicka på fliken 'Prenumerera på nyhetsbrevet' när du är inloggad på ditt kundkonto. Om du inte har ett konto hos oss, så kan du avsluta prenumerationen genom att klicka på 'avsluta prenumeration' längst ner i nyhetsbrevet.

För att erbjuda den bästa köpupplevelsen så använder vi oss av kakor, inklusive tredjepartskakor som alltid följer vår strikta integritetspolicy. Genom att fortsätta surfa på vår sajt, så godkänner du användandet av kakor. Läs mer och uppdatera dina kak-preferenser här.

Jag accepterar